شاید به جرات بتوان گفت که برای یک بانو یکی از مهم ترین وسایل در درون هر آشپزخانه کابینت است که البته طرح و رنگ و جنس کابینت آشپزخانه شما بر روی دکوراسیون آشپزخانه و همینطور دکوراسیون منزل شما تاثیر گذار است.

در ادامه نکاتی را در خصوص انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه که توسط تیم کاواک جمع آوری شده است را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.
رنگی را که برای کابینت آشپزخانه تان پسندیده اید در طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما بسیار اثرگذار است بطوری که استفاده از رنگ های مکمل می تواند زیبایی مدل کابینت های انتخابی شما و در نتیجه آشپزخانه شما را بیشتر کند.

رنگ قرمز برای کابینت

رنگ قرمز فضای یک آشپزخانه سرد را به فضایی گرم و زیبا تبدیل می کند و به فضای خسته کننده آشپزخانه دلگیر انرژی می بخشد. این رنگ طرفدارن خاص خودش را دارد اگر می خواهید کابینت های آشپزخانه خود را با رنگ قرمز انتخاب کنید باید فضای آشپزخانه تان بزرگ باشد زیرا رنگ قرمز فضای آشپزخانه های کوچک را دلگیر و خسته کننده می کند. می توانید برای به چش آمدن و همینطور ملایم کردن فضای آشپزخانه خود برای رنگ کابینت ها از ترکیب رنگ قرمز و سفید و یا قرمز و مشکی استفاده نمایید.


رنگ سفید برای کابینت
مناسب ترین رنگ از نظر ترکیب با سایر رنگ ها سفید می باشد، رنگ سفید به سبب ماهیت خنثی خود به خوبی با هر سبک رنگی ترکیب می شود. نوع های گلاس آن که به خوبی نور را در فضای داخلی منعکس می کند به راحتی می تواند فضای شما را پر نور تر جلوه دهد. پس اگر فضای کم نوری دارید استفاده از کابینت های سفید های گلاس و براق مناسب ترین گزینه برای شما محسوب می شود.





استفاده از رنگ چوب در کابینت و چیدمان آشپزخانه

از سری رنگ های پر طرفدار برای کابینت ها رنگ چوب یا همان قهوه ای می باشد، این رنگ گرم به خوبی می تواند در فضای داخلی شما بدرخشد و فضای خاصی را برای شما رقم زند. اما نکته ای که باید توجه نمایید موضوع سیر و روشن بودن رنگ این چوب هاست، چوب هایی به رنگ های خیلی تیره فضای شما گرفته می کند و چوب هایی به رنگ های خیلی روشن فضای داخلی را بی روح می کند. پس حد متعادل سیر و روشن به خوبی می تواند در فضای شما بدرخشد. نکته ی مهم تر استفاده از رنگ های مناسب برای ترکیب با رنگ چوب و یا قهوه ای است، برای این منظور اولین گزینه رنگ سبز است که با هر رنگ چوبی به خوبی هماهنگ می شود، پس استفاده از گل و گیاهان خانگی را به منظور حفظ تعادل در فضای خود فراموش نکنید.

رنگ کرم با ته رنگ زرد
استفاده از رنگ کرم مایل به زرد در کابینت ام دی اف علاوه بر اینکه حس مدرن بودن فضا را بیشتر می کند، به دلیل رنگ گرم و زردی که دارد برای آشپزخانه مناسب بوده و اشتها آور است! ترکیب رویه کابینت استیل و خاکستری رنگ در کنار رنگ سیاه، زیبایی و خاص بودن دکوراسیون آشپزخانه شما را بیشتر می کند.


قهوه ای سوخته، رنگی خاص برای آشپزخانه شما
رنگ قهوه ای تیره یا قهوه ای سوخته بهتر است در آشپزخانه بزرگ و پر نور استفاده شود. به علت تیره بودن این رنگ، فضای آشپزخانه کوچک شده و فضای مورد استفاده کمتر به نظر می رسد. لوازم و تجهیزات آشپزخانه را به رنگ نقره ای و از جنس استیل تهیه کنید تا آشپزخانه مدرن شما تکنمیل شود. نصب دیوارپوش هایی به رنگ کرم و روشن تر تعادلی از رنگ ها را بوجود می آورد.

رنگ زرد، رنگی شاد برای آشپزخانه
رنگ زرد نور را به خوبی منعکس می کند و در آشپزخانه کم نور می تواند به خوبی روشنایی ایجاد نماید و هم چنین این رنگ به فضای آشپزخانه شما گرما می بخشد. ترکیب رنگ زرد با قهوه ای می تواند گرمای بیشتری را به محیط آشپزخانه شما ببخشد